Etiketler

19 Nisan 2020 Pazar

Bir Garip Kitap Mimi

 Merhaba arkadaşlar, daha önce https://histasyon.com/ tarafından bir mim daveti aldım. Mim konusunda biraz acemi olduğum için netten araştırdım ama galiba eksik olmuş. Bir Garip Kitap Mimi başlığı altında bir kaç sorudan oluşan bu mime ben yorumla iştirak ettim. Fakat cevaplarımı kısa kesmek zorunda kaldım. Şimdi acemiliğimi telafi etmek ve sorulara dolu dolu cevaplamak için bu mime ikinci kez katılıyorum.

Neden Kitap Okuyorsunuz?

 2014 yılında zorlu bir süreçten geçtim. Çalıştığımız iş yeri battı ve biz eşimle maaşlarımızı alamadan ortada kaldık. O zor zamanlarda insan dostunu ve düşmanını daha iyi tanıyor. Kitaplar benim kaçış noktam oldu.  Bu süreçte kitaplara sığındım. Ve o Zamandan itibaren kitaplar benim için en büyük huzur kaynağı oldu.

 “Bilge kişiler, hayatın dertlerine çareyi kitaplardan bulur.” Demiş Sevgili Victor Hugo.

Ne Sıklıkla Kitap Okursunuz?

 Eskiden kitaplar benim için zaman ayrılması gereken aktivite değil, günlük rutinimdi. Ama artık küçük bir bebeğim var o yüzden güne 50 sayfa okusam kendimi şanslı hissediyorum.

En Sevdiğiniz Kitap Hangisi?

 Aslında tercih etmesi zor, yani birçok kitap var ama içlerinden birini tercih edecek olursam yorumda da bahsettiğim gibi Victor Hugo’nun Sefiller kitabı. Çok derin izler bırakmıştır bende ve 2014 yılında okumama rağmen hala birçok şeyini hatırladığım ve hatırlarken okurken hissettiğim o heyecanı yeniden hissettiğim ve hala sonuna çok üzüldüğüm bir kitap.

Bitiremediğiniz Kitap Veya Kitaplar Nelerdir?

Çok var, ben okunacak birçok kitap varken beni zorlayan, anlayamadığım, sürüklemeyen kitapları yarım bırakıyorum. Tabi kitaba şans vermek adına yarısına kadar mutlaka okurum.

Aynı Zamanda En Fazla Kaç Kitap Okuyabildiniz?

 Buna karşıyım, ben bitirdiğim kitabın tadına varmak için kendime iki gün zaman veriyorum. O yüzden biri bitmeden diğerine başlamıyorum.

Kendinizi Bulduğunuz Kitap Karakterleri Ve Nedeni

 Bu sorunun cevabını hiç düşünmemiştim. Hangi kitap karakteri olabilirim diye kendime sorduğumda Martin Eden galiba. Umarım sonumuz benzemez.

Kitap Ayracı Haricinde Kitap Arasına Ne koyarsınız?

 Ayraç dışında sadece kalem koyarım ya da kitabı ters çevirip öyle bırakırım.

Bir Yazarla Arkadaş Olma Fırsatınız Olsaydı, Hangi Yazar Olmasını İsterdiniz?

 Kesinlikle Victor Hugo, Sefilleri yazarken bir köşeden onu izlemek isterim. Jean Valjean’ a hayat veren o parmakların her hareketini izlemek isterdim. Sevgili Esmeralda’yı keçisini ve kambur,aksak ve sağır zangoçu yazarken yüzündeki her mimiği görmek isterdim. Ve sadece 6 ay içinde Notre Dame'ın Kamburunu nasıl bu kadar mükemmel yazabildiğini sormak isterim.

Mimdeki sorular bu kadardı. Böyle güzel bir mime davet edildiğim için https://histasyon.com/ teşekkür ediyorum. Daha nice güzel mimlerde buluşmak dileğiyle, Hoşçakalın…



7 yorum:

  1. Asıl ben mimime iki kez dönüş yaptığın için teşekkür ederim. Aslında yorumun da benim için gayet yeterliydi. Ancak burada daha ayrıntılı ve uzun yazmışsın. Okuması gayet keyifliydi. Martin Eden şu an masamın üzerinde bana bakıyor. Ama şu an okumakta olduğum 15 kitap var, bana bunu yapmayın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, aslında bloğum eski ama aktif değildim. O yüzden bazı şeyler konusunda cahilim artık zamanla öğreneceğim. Martin Eden çok güzel bir kitaptır. Yazarın kendi hayatını anlattığı söylenir. Tavsiye ederim. Tekrar teşekkür ederim 🙏🏻

      Sil
    2. Bilmemek cahillik değildir. Öğrenmemek cahilliktir. Ben de birkaç gün öncesine kadar mim nedir bilmiyordum ki :)

      Sil
  2. Fikir ve düşüncelerinizi böyle uzun uzun okumak daha keyifli oldu. Elinize sağlık 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ayrıca dm den verdiğin destek içinde teşekkür ederim 🙏🏻

      Sil
  3. Çok güzel bir yazı olmuş 👏🏻👏🏻👏🏻 Yürekten yazmışsınız

    YanıtlaSil

Bazen yokluk sarar etrafını.  Sevgi yokluğu, şevkat yokluğu, anlayış yokluğu anlaşılmama yokluğu. O kadar yokluğun içinde varlığını bir türl...