Etiketler

26 Nisan 2020 Pazar

Kısa bir mola "Tavsiye kitap "



Eskiden çok sosyal bir insandım. Geçen gün bir arkadaşımla konuştum, “eve girmezdin sen”  dedi. Uzun zamandır da evden çıkmıyorum. ( 5 yıl kadar oldu) İnzivaya çekildim ve arındım. Karantina benim hayatım da çok büyük bir değişiklik yapmadı. Ben zaten bir çok şeyden izole yaşıyorum.

Aslında eskisinden daha sosyalim. Hiç olmadığım kadar aktifim. Dünyanın bilinen ve bilinmeyen bütün ülkelerine seyahat ediyorum. Farklı boyutlarda geziyorum. Farklı insanlarla sohbet imkânım oluyor. Geçenlerde Einstein ile sohbet ettim mesela, hayatından küçük notlar paylaştı benimle. Fraud ile henüz tanışmadım ama en kısa zamanda tanışmak istiyorum! Şu sıralar Yuval Harari ile Homo Deus üzerine sohbet ediyorum. Yani demem o ki; keyifle kahvemi yudumlayıp kaliteli sohbetlerin dibine vuruyor, bilmediğim yerlere gözlerimi kapattığım anda gidiyorum. Maceradan maceraya atlıyor, doğaüstü varlıklarla doğaüstü yerlerde dolaşıyorum. Evet, dışarıda bakıldığında çok asosyalim. Evden çıkmayan bir ev hanımıyım.

(Fotoğraf bebeğimin dört aylık olduğu zamanlar) 

Mesela geçen gün ikinci kez Budapeşte’ye Pal Sokağına uğradım. Başkan Boka ve askerleri ile kum torbalarıyla yapılan bir savaşa katıldım. Rütbesiz er Nemecsek çok sevdiği arsayı Feri Ats ve daha önce misketlerine el koyan Pasztor kardeşlere kaptırmamak için nasıl canla başla savaştığını ve sonunda subaylığa atandığını anlatan mükemmel bir kitap. Macun derneği üyeleri Nemecsek’i hain ilan ederek adını zabıtlara küçük harflerle  geçmesi zavallının küçük kalbini çok kırmıştı. Ernö Nemecsek’in inandığı değerler uğruna kendini nasıl feda ettiğini okuyacağınız bu kitap gerçek bir başyapıt.

"Şimdi artık Pál Sokağı Çocukları’nın Arsa’sında kocaman çok katlı evler var.
Ama ne gam: Dünyanın bütün çocukları
Pál Sokağı’ndandır! "

Ferenc Molnár

Pál Sokağı Çocukları



15 yorum:

  1. Bir an İmam-ı Şibli'nin orijinal nüshalarını buldum diye sevinmiştim   şakası bir yana hayatımızda çeşitli dönemler oluyor, son tercihiniz çok yararlı görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğlumun kitabından bir sayfa🤭çok hoşuma gidince görselde kullandım. 🙈Teşekkür ederim 🙏🏻

      Sil
  2. Her şeyin bir zamanı var. Daha doğrusu insanlar yaşlarının icaplarını yapmalı. Ancak, o zaman arkaya bakmak ihtiyacı hissetmiyor ileriye bakıyorsunuz. Siz en güzelini yapmışsınız. Kitaplar benim için de anlattığınız anlamda çok önemli ve onlarsız olmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorumunuz için çok Teşekkür ederim 🙏🏻

      Sil
  3. Bende iki kez okudum ve üçüncü kez yine okurum. Aynı hissi yeniden hissedeceğinize eminim.

    YanıtlaSil
  4. İnstagram'da çok gördüğüm bir kitap henüz okumak nasip olmadı . Listeme ekliyorum teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Yalnız çok süper bir anlatım bir n ne güzel bir yaşam öyküsü dinliyorum dedim böyle tavsiye ederseniz herkes her tavsiye ettiğinizi okumak zorunda kalacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke ama okumanın tadını almayanlara ne kadar anlatsanızda zor malesef. Teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Ne güzel değil mi konfor alanından çıkmadan herkesle tanışabilmek her yere gidebilmek..

    YanıtlaSil

Bazen yokluk sarar etrafını.  Sevgi yokluğu, şevkat yokluğu, anlayış yokluğu anlaşılmama yokluğu. O kadar yokluğun içinde varlığını bir türl...